Kırşehir’in kalesini daha güzel bir görünüme kavuşturacak Kalehöyük Arkeopark Projesinin temel atma töreni Kırşehir Belediyesi tarafından gerçekleşti.
Temel Atma Törenine; Kırşehir Valisi Necati Şentürk, Garnizon Komutanı Jandarma Albay Murat Bulut, Kırşehir Belediye Başkanı Yaşar Bahçeci, Cumhuriyet Başsavcısı Hasan BİLGİN Ahi Evran Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ahmet Gökbel, İl Emniyet Müdürü Sıtkı AKGÜL, Kasım VAROL Polis Meslek Eğitim Merkezi Müdürü,Ak Parti İl Başkanı Mustafa Kendirli, İl Genel Meclisi Başkanı Ecz.Şuayip SOYSAL, Ticaret Odası Başkanı Selahattin Ekicioğlu, İl Müftüsü Mehmet Şahin, Sivil toplum örgütleri başkanları ,Belediye Meclis Üyeleri, daire amirleri, çok sayıda vatandaş ile basın mensupları katıldı.
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasından sonra temel atma töreninde bir konuşma yapan Başkan Bahçeci; “ Ceylanpınarda Şehit olan kardeşimiz Feyyaz Yumuşak’a Allahtan rahmet diliyorum. Tüm şehitlerimizin de inşallah şefaati hepimizin üzerine olsun. Son zamanlarda yaşanan olaylar hepimizin canını sıkıyor. İnşallah bu olaylar kahraman Türk ordusu ve Kahraman Türk polisinin çalışması ile son bulacak. Allah bir daha bize böyle kötü olaylar ve günler yaşatmasın diyorum. Türkiye’nin bütün topraklarında huzur, barış ve kardeşlik içerisinde güzel günler birlikte yaşarız.
Kalehöyük birinci derecede arkeolojik sit alanı. Bu höyüğün kazılarına başlamadan önce Kaman Kalehöyük kazılarımızın başkanının ziyaret ettik. Kendisi şöyle bir ifade kullandı. Anadolu’nun en önemli höyüğü burasıdır. Burası çok önemli bir höyük ve mutlaka kazılması gerekir demişti. 4 yıldır Valimiz, İl Özel İdaremiz, Üniversitemiz, Belediyemiz ve Kültür Müdürlüğü Müzeler Müdürlüğü işbirliği ile kazılarımız devam etti. Pazartesiden itibaren kazılarımız devam edecek ve çok önemli eserler ve bulgular bu alanda çıkacak. Kalemiz geçmişte Kırşehirlilerin buluşma noktasıydı. Buradaki çay bahçesi, okulu, camisi Kırşehir’in en önemli sembollerinden biriydi.  Biz yaklaşık 3 yıldır Kale’yi tekrar eski günlerine döndürmek için ve Kırşehir’in tekrar cazibe noktalarından biri haline getirebilmek için Kırşehir’in en önemli hedeflerinden birisi olan turizm merkezi haline getirebilmek için çalışma yürütüyoruz. Proje çalışmalarımız yaklaşık 3 yıl sürdü. Biraz yorucu ve meşakkatli oldu ama geçen yıl projemizi geçen yıl onaylattık. Hızlı bir şekilde ihale aşamasına geldik. Projemizde var olan okul yıkılıp yerine kazıların devam edebilmesi için burada bir kazı evi yapılacak. Kazı yapacak kişiler ise burada kalacak.   Üst katına da çay bahçesi ve kafe-restoran yapacağız. Üst katta yapılacak olan sergi alanında çıkan eserler anlatılacak. Peyzaj çalışmaları, açık alanda açık sergi alanları olacak ve hemen caminin yanında devam eden kazı çalışmalarımızda etap etap devam edecek. Kazı alanlarının üzerinde oluşturulacak platformlarda buraya gelen ziyaretçilerimiz kazı alanlarını gezme fırsatı bulacaklar. Camimizin önemli bir ihtiyacı olan şadırvanımız da inşa edilecek. Oyun alanları, dumansız piknik alanları, bakı terasları, seyir teraslarıyla Ahi Evran Külliyemizi, Kent Parkımızı ve uzun çarşımızı buradan izleme fırsatı yaratmış olacağız. Projemizin inşaat süresi 500 gün  ama ben  inanıyorum ki daha kısa bir sürede yani  bir yıl içinde hizmete açacağız.Kırşehir için belirlemediğimiz hedeflerimize Kırşehir’in bütün bileşenleri ile birlikte sivil toplum örgütleri, milletvekillerimizle , siyasi partilerle birlikte Kırşehir için belirlediğimiz hedeflere yaklaşıyoruz.
Yapacağımız Ahi Evran projemiz, Uzun çarşı projemiz, Kazankaya projemizle Kırşehir’i bir bütün olarak tarihi eserleriyle, tarihi değerleriyle, modern tesisleriyle parklarıyla Türkiye’nin en güzel şehir yapacağız.  Kısa bir süre içerisinde Güzler projemizin temel atma törenini hep birlikte gerçekleştireceğiz. Terminalimiz hizmete girerek Kırşehirimize yakışır bir terminal yaptık.Ayrıca Kırşehir’in su ihtiyacını karşılamak için gece gündüz çalışıyoruz.Kırşehir’in nüfusu hızla büyüyor.Şu anda nüfusumuz 150bin yakın. Su sıkıntılarını gidermek için içme suyu şebeke değişim projem projemiz devam ediyor ve 2016 yılında projemiz tamamlanacak. Ana isale hattı projemiz de başladı. Ama vatandaşlarımız suları bahçe sulamada kullandıkları için su konusunda çok muzdaripiz. Vatandaşlarımızdan ricamız bu konuda biraz daha hassas davranmaya davet ediyorum. .Alt yapı sorunlarını da çözdüğümüzde sorunlarımızda çözülmüş  olacak.
Kale projesinde bize her türlü kolaylığı gösteren Milli Eğitim Müdürlüğümüze ve Sayın Valizime çok teşekkür  ediyorum. İnşallah projemiz bittiğinde Kırşehir’e yakışır çok güzel bir Arkeopark yapmış olacağız. Biz Kırşehir için gece gündüz çalışıyoruz ve bizim yanımızda olan siyasilerimize, sivil toplum örgütlerimize çok teşekkür ediyorum. Kırşehir yıllardır bu güzel günleri bekliyordu ve biz 6 yıldır birlik ve beraberlik içinde çalışıyoruz.
Ayrıca geçen hafta vefat eden Belediye Eski Başkanımız Hakkı Göçen’e de Allahtan rahmet diliyorum. Önemli olan güzel eserler verip insanların güzel dualarını alabilmek. Rabbim hepimize güzel dualar almayı nasipe tsin. Bu projede de emeği geçen bütün Belediye personeline ve yardımcı olan herkese çok teşekkür ediyorum. Biz siyaseti Kırşehir için yapıyoruz. Kırşehir’in menfaatleri her şeyin üstündedir. Biz bütün bürokratlarımızla birlikte Kırşehir için çalışmaya devam edeceğiz. Temel atma törenimize katılan herkese çok teşekkür ediyorum.
Başkanımızın konuşmasının ardından temel atma gerçekleşti.